Voor wie?

Dit zijn de mensen met wie wij graag werken:

  • Ze zijn makkelijk in omgang, kunnen goed contact maken en hebben een groot hart voor hun doelgroep.
  • De betrokkenheid van onze klanten is groot. Ze doen graag dat extra stapje meer om iedereen tot hun recht te laten komen. Wat maakt dat ze, ook wel eens, hun eigen grenzen over kunnen gaan.
  • Wat onze klanten met elkaar gemeen hebben is dat ze een duidelijke visie hebben over hoe het er in de groep aan toe moet gaan. Ze zijn doelgericht en daarbij ook kritisch. Ze nemen niet alles voor waar aan en willen weten hoe het dan werkt in de praktijk.
  • Ze nemen hun taak en het beschermen van hun doelgroep serieus. Ze zijn geïnteresseerd in mensen en gedrag en willen hier graag meer over weten zodat ze kunnen onderzoeken hoe dit werkt.
  • Onze klanten gaan uit van de goede bedoeling van de ander. Ze willen achter gedrag kijken en kennen de grillen van het vak. Dit relativeren ze als de beste met de nodige humor en zelfspot.
  • Ze willen investeren en gaan voor het hoogste haalbare doel. Ze kijken vooral naar wat wél kan. Ze vinden fouten maken niet erg, maar ze maken ze niet graag zelf.
  • Ze zetten graag in op preventief werken, voorkomen is beter dan genezen.

Organisaties met wie wij graag werken:

  • Stellen hoge eisen aan een goed en veilig pedagogisch klimaat. Er moet ruimte zijn voor iedereen om te leren en om jezelf te kunnen ontwikkelen.
  • Vinden het belangrijk om te investeren in hun medewerkers, zodat zij de handvaten krijgen die nodig zijn om hun werk goed uit te voeren.
  • Hebben iemand aan het roer staan die, wanneer hij/zij eenmaal gekozen heeft er volledig voor gaat en daarbij oog houdt voor zijn/haar medewerkers.

Knelpunten van onze cursisten

  • Ze geven aan niet te weten wat ze met bepaalde situaties aan moeten. Ze merken dat de kinderen/jongeren vaker brutaal zijn, niet doen wat er van hen wordt gevraagd, een grote mond geven en niet in de groep kunnen zijn. Hoe kan dit anders?
  • Ze geven aan minder plezier te halen uit hun werk. Als het op deze manier moet, vinden ze het niet echt leuk. Ze zijn (te) veel bezig met het aansturen van onwenselijk gedrag, spelen vaak politieagentje en halen minder voldoening uit hun werk. Hoe krijg je de sfeer weer goed?
  • Voor wie moet je kiezen? Kies je voor het individu, of voor de hele groep? Kies je voor de groep? Die lijdt namelijk onder het gedrag van de ander. Ze hebben al zo vaak moeten wachten op jouw aandacht. Dan maar weer een filmpje? Of kies je voor degene waarvan je weet dat hij jouw aandacht op dat moment écht nodig heeft, maar dat heeft hij wel vaker… Wanneer is het dan goed genoeg?
  • Soms gaat het van 0 naar 100 in een fractie van een seconde. Je bent net lekker aan het werk en ineens wordt iemand vanuit het niets boos. Iedereen schrikt en heeft hier last van. Hoe krijg je hier meer grip op? Kun je dit zien aankomen en voor zijn?
  • Ze hebben van alles al geprobeerd. Beloningen, consequenties, gesprekjes… niets lijkt te werken. Ze snappen wel waar het vandaan komt, maar ze moeten ook gewoon mee in de groep. Soms hoort het erbij, je kunt niet altijd alles met iedereen oplossen. En nu dan? Hoe houd je iedereen erbij?
  • Ze vinden het vaak frustrerend. Je wilt zo graag de groep compleet houden, iedereen een welkom gevoel geven. Dat dit niet altijd lukt, vinden ze frustrerend. Ze willen meer weten om het anders te kunnen aanpakken en vooral hoe dan? Geen theoretisch geneuzel, maar gewoon praktisch.

Herken je jezelf in de omschrijving op deze pagina en zijn het herkenbare knelpunten? Kijk dan vooral bij ons aanbod.

Wil je eerst meer over ons weten?

Bekijk dan de pagina over ons. En natuurlijk kun je ook altijd contact met ons opnemen. Bel of app naar Maud 06-44992000 of Saskia 06-14624151 of stuur een e-mail.

Wij zijn aangesloten bij de NOBTRA (Nederlandse Orde voor Beroepstrainers) en geregistreerd bij het Centraal Register Kort Beroepsonderwijs.